see_logo.jpg

Gaigalavieši Horvātijā

 

Jau otro gadu Gaigalavas pamatskolā tiek realizēts Erasmu+ KA 229 projekts “Share, explore, enrich- SEE for better life”. Diemžēl šajā laikā Covid-19 noteiktie ierobežojumi ir ļoti ietekmējuši projekta aktivitātes. Tās lielākoties nācās pārplānot, un dažādas praktiskas nodarbības aizstāt ar tādām, kur izmanto IKT. Tomēr samazinoties slimības izplatībai, mums beidzot radās arī iespēja satikt klātienē savus projekta partnerus no Itālijas, Horvātijas, Polijas un Turcijas.  Laika posmā no 20.- 26.martam četri skolēni- Lorete Lucjanova, Elīna Poča, Dairis Rutuļs un Jānis Taukuļs, kā arī skolotāja Ilze Kuhaļska apmeklēja projekta partnerskolu tikšanos Horvātijā, pilsētā Rijeka.

Galvenais projekta tikšanās vadmotīvs bija spēle “Treasure hunt quest” (t.s.dārgumu meklēšana, izmantojot norādes, risinot uzdevumus). Šī spēle tika spēlēta gan skolas gaiteņos, izmantojot QR kodus,  gan Rijekas bērnu bibliotēkā, norādes tika meklētas arī Rijekas pilsētas centrā. Pildot šos uzdevumus skolēni ne tikai uzzināja par Rijekas kultūrvēsturiskajām vietām, bet arī dalījās savā zināšanās par filmām, literatūru, autoriem, gan pasaulslaveniem, gan tikai savas valsts. Tāpat tika organizētas radošās darbnīcas, kurās skolēni apguva horvātu seno rakstību sauktu “baška” un mēģināja uzrakstīt savu vārdu, izmantojot šos burtus, veidoja prezentācijas par savas valsts mūziku, darbojās ar IKT tehnoloģijām, piedalījās draudzības futbola mačā. Pirms tikšanās bija arī jāizpilda mājasdarbs jāsagatavo prezentācija par savas valsts leģendu. Mēs izvēlējāmies pastāstīt leģendu par Rēzeknes Rozi, kā arī mācījām pārējiem dejot vienu no mūsu dejām “Zam ūzūla nasiedeju”, kas guva lielu ievērību.

Tā kā projekta galvenais mērķis, lai skolēni pamanītu, iepazītu un izpētītu kultūras, vēstures un ģeogrāfijas bagātības savā apkārtnē, tad tikšanās laikā tika organizēti muzeju apmeklējumi, kur skolēni uzzināja par cukura pārstrādes procesu, varēja izsekot kompjūteru un kompjūterspēļu attīstībai no pašiem pirmsākumiem (starp citu, visas kompjūterspēles joprojām darbojas, un mums bija iespēja tās spēlēt). Tāpat notika arī izglītojošas ekskursijas ar gida stāstījumu, gan pa Rijeku un tās tuvākajām pilsētām Trsat, Opatija, kuras ir ievērojamas ar savām kultūrvēsturiskajām vietām un leģendām. Bet kā visvairāk paliekošo ekskursiju skolēni minēja Horvātijas vērtību, vecākā un lielākā nacionālā parka - Plitvices ezeru apmeklējumu, kas pārsteidza ar savu ūdens bagātību un ūdens dzidrumu.

Visas šīs aktivitātes ļāva mums labāk iepazīt Horvātiju un tās kultūru, cilvēkus, dzīvesveidu, savukārt sadarbojoties internacionālās grupās uzlabojās skolēnu komunikācijas un sevis prezentēšanas prasmes un angļu valodas zināšanas, jo galvenā saziņas valoda bija angļu valoda.

Nākošā projekta tikšanās ir plānota jūnija sākumā, uz kuru dosies skolotāji, lai apgūtu jaunas metodes, kā skolēniem mācīt par savas valsts bagātībām un kā skolās ienest arvien vairāk Eiropas dimensiju.

Visas projekta aktivitātes finansē mūžizglītības programmas Erasmus+.

Ilze Kuhaļska, projekta koordinatore

erasmus logo2

foto1

foto2

foto3

foto4

foto5

foto6

foto7

foto8

foto9

   
© ALLROUNDER