Skolēni papildina savas zināšanas par STEM jomu projektā Lietuvā

240999837 270756221540052 2400811257534212046 n

 

2022.gada 19.- 22.aprīlī, Lietuvā, Kupišķos, P.Matuliona proģimnāzijā, notika trešā projekta “Network of technology INTEGRAtionists in pupils' informal education” tikšanās, kurā piedalījās skolēni un pedagogi no Rēzeknes novada Gaigalavas pamatskolas, Maltas, Nautrēnu un Viļānu vidusskolas, kā arī dalībnieki no Rēzeknes pilsētas Austumlatvijas radošo pakalpojumu centra “Zeimuļs” un biedrības “Eņģeļi ar mums”.  Gaigalavas pamatskolu pārstāvēja Lorete Lucjanova un Elīna Poča, kā arī skolotājas Ineta Kruste un Ilze Kuhaļska.

Visas trīs projekta tikšanās dienas bija piepildītas ar dažādām radošām aktivitātēm, kuru laikā skolēni apguva jaunas zināšanas STEM jomā un robotikā. Pirmajā projekta dienā radošo darbnīcu laikā skolēni mācījās strādāt ar LEGO Spike konstruktoriem, uzzināja, kas ir Micro:bit un kas ir iespējamības teorija, tāpat skolēni varēja izmēģināt veidot animēto pastkarti, veidot telpiskus zīmējumus ar 3D pildspalvu un arī konstruēt robota roku un tad pārbaudīt, mērīt tās satvērienu un spiediena spēku ar dažādiem ikdienas priekšmetiem.

Savukārt vakarā mums bija iespēja baudīt ugunsšovu, kur savu prasmi demonstrēja jaunieši, kas ikdienā apmeklē vietējo jauniešu klubu.

Otrajā projekta tikšanās dienā mēs devāmies uz Lietuvas galvaspilsētu Viļņu, kur apmeklējām iekštelpu zoodārzu ar mazajiem dzīvniekiem, tādiem kā zivis, papagaiļi, surikāti, sikspārņi, zirnekļi, lemuri u.tml.  Tāpat mēs piedalījāmies izglītojošā zinātnes nodarbībā “Zinātne vai joks?”, kuras laikā vadītājs parādīja, cik aizraujoša var būt ķīmija un dažādas ķīmiskās vielas. Skolēni gan uzzināja, ka sausais ledus tiešām ir ļoti auksts (-80’C), bet kūstot tas ‘uzvedas’ pavisam savādāk nekā parastais ledus- neatstāj nekādus atlikumus, mitrumu. Tāpat skolēni redzēja, kas notiek ar cimdu, ja to uz vienu sekundi iemērc šķidrajā slāpeklī (tas sasalst nekavējoties, jo slāpekļa temperatūra sasniedz –195,8’C. Bet, protams, vislielāko skolēnu interesi un sajūsmu izraisīja iespēja pašiem jaukt dažādas ķīmiskās vielas un redzēt to izraisīto reakciju, un iespēja turēt savās rokās ‘dzīvu’ uguni.

Savukārt trešās projekta dienas vadmotīvs bija- spēlēsimies! Dažādu radošo darbnīcu laikā skolēni darbojās ar dažādām mērierīcēm, pārbaudīja to efektivitāti, noderīgumu un uzticamību. Izmantojot vienkāršu mehānismus- zobratus, skolēni veidoja vienkāršus modeļus, un eksperimentu laikā pārbaudīja, kā zobrata zobiņu skaits ietekmē modeļa darbību. Citas nodarbības laikā skolēni apvienoja mākslu ar zinātni, t.i., atbildēja uz jautājumiem ar Micro:bit palīdzību. Savukārt trešajā nodarbībā skolēni veidoja robotu no LEGO klucīšiem un tad programmēja to, lai tas varētu dancot un atskaņot mūziku. Tagad mūsu robotiņi māk repot!

Jāpiemin, ka projektā liels uzsvars ir ne tikai uz zināšanu apguvi un pilnveidošanu STEM jomā, bet arī starptautisku sadarbību un svešvalodas zināšanu papildināšanu. Tādēļ visas projekta dienas skolēni darbojās jauktās komandās, kurās sadarbojās ar skolēniem no Lietuvas, Igaunijas un Slovēnijas. Arī skolotāji netika aizmirsti, viņi gan varēja veidot animācijas Stop motion tehnikā, gan arī uzzināt, kas ir neiroizglītība un joimove.

Projektu Erasmus+ “INTEGRA” līdzfinansē Eiropas Savienības Erasmus+ programma un to realizē Rēzeknes novada pašvaldība kā vadošais partneris. Tā mērķis ir atjaunot un dažādot esošo skolēnu interešu izglītības pulciņu piedāvājumu. Nākošā projekta tikšanās plānota oktobrī Latvijā, Rēzeknē.

 

foto1

foto 2

foto 3

foto 4

foto 5

foto 6

   
© ALLROUNDER