emblema

 

Programmas “Latvijas skolas soma ” aktivitātes

Gaigalavas pamatskolā  2025./2026.mācību gada 1.semestrī

 

2025.gada 10.septembrī 3.-9.klašu skolēni devās uz Cesvaines pili , lai izzinošā nodarbībā “Cesvaines pils izzināšana caur dažādiem mākslas un arhitektūras stiliem” iepazītu seno arhitektūru, 19.gadsimtā no laukakmeņiem celto pili, kurā var apskatīt  seno sienu, griestu gleznojumus. Nodarbībā skolēni iepazina pils vēsturi, arhitektūru – gleznas, kokgriezumus, dekoratīvā apdares materiālus, tā palīdzēja attīstīt redzes uztveri, spēt pamanīt formas, detaļas, stilus, attīstīt mākslinieciskās spējas. Skolēniem šķita interesanti, ka vēsturi var izzināt caur vizuālo mākslu, arhitektūru, pašiem pētīt detaļas un meklēt atšķirības starp arhitektūras stiliem. Pilī skolēni iepazina tās  istabu labirintu, gājienu pa senajām vīteņkāpnēm uz skatu torni, piedalījās aizraujošā orientēšanās komandas spēlē - pēc fotogrāfijām sameklēt vietu/istabu kur atrodas dotais fragments un aizpildīt krustvārdu mīklu ar dzīvnieku nosaukumiem.  Iepazinām mācību ekskursijā Madonas pilsētu- uzzinot, kāpēc Madonā godā tiek turēts dziedātājs  gailis, kā arī galvenos tūrisma un kultūras objektus- pilsētas laukumu, strūklakas, Mīlestības gravu, sajutām pilsētas ikdienas ritmu. Izzinājām saldo un garšīgo karameļu tapšanas procesu “Madonas karamelēs”  - kā no šķidras cukura masas iegūst krāsainu un garšīgu konfekti, paši veidojām savu karameli ar īpašo dizainu. 

Savukārt 2025.gada 25.septembrī 1.-2.klašu skolēni devās iepazīt seno pilsētu Ludzu, piedalījās  muzejpedagoģiskajā nodarbībā  “Ludza senāk un tagad”, izzināja Ludzas vēsturi, pilsētas nozīmīgākos kultūrvēstures objektus un Ludzas novadpētniecības muzeja patstāvīgās ekspozīcijas, iepazina dažādas senas lietas un izspēlēja spēles.  Piedalījās izzinošā āra nodarbībā – pastaigā pa Ludzas vēsturisko centru.

2025.gada15.oktobrī Daugavpils teātrī 1.-7.klašu skolēni iejutās detektīvu lomās – skatoties jautru detektīvu visai ģimenei “Sarkanās mājas noslēpums”    pēc Andras Manfeldes grāmatas “Vai mamma mājās” motīviem. Iepazinām teātra mākslu un izbaudījām brīnišķīgu  izrādi, sirsnīgu, muzikālu, dziesmu un humora pilnu stāstu ar laimīgām beigām, par mammu, kura pēkšņi pazūd. Teātra   izrāde liek aizdomāties par ģimeni, tās vērtībām, mamma, tās vērtība man…..Kad mamma pazūd, ģimene sanāk kopā un ķeras pie izmeklēšanas. Meitas Anne un Aurēlija, tētis, opis, kurš mūždien kaut kur pazūd, abi bļēņdari kaķi un pat izmeklētājs japānis- meklē, kur pazudusi mamma.

2025.gada 28.oktobrī Latgales vēstniecībā “Gors” 8.-9.klašu skolēni iepazina leģendāro mūziklu “Klase”- stāstu par attiecībām starp pusaudžiem- jauniešiem no dažādām ģimenēm, kas pārstāv dažādus sabiedrības slāņus, bet kurus vieno mācības vienā klasē. Mūzikls “Klase” skaņdarbs elektroniskā un repa mūzikas stilā, kas parāda vienmēr aktuālo tēmu- skolēnu un skolēnu - skolotāju savstarpējās attiecības. “Klase” ir attiecību veidošanas skola, kur satiekas dažādi cilvēki, veidojas konflikti, jāmācās tos risināt. Iestudējums ļauj izbaudīt mūziku, deju, dejot rokenrolu ar skolotājiem, repot ar izrādes varoņiem Didzi un Andri, sajust Kriša un Annas mīlestību, varbūt pirmoreiz saprast, ka skumjām ir debess krāsa, ka sapņiem vajag spārnus, lai tos piepildītu…. Aicina apzināties savu vietu pasaulē, meklēt, šaubīties un apliecināt sevi! Mūzikls “Klase” vienkārši fantastisks! Gaismas efekti, mūzika, deja! Savstarpējās attiecības – kādām tām jābūt? Liek aizdomāties- kādi esam skolā? Mūzikls ļauj sadzirdēt sev aktuālo!

Kultūrizglītības programmas “Latvijas skolas soma” apmeklētie pasākumi deva iespēju skolēniem iepazīt kultūras mantojumu, arhitektūru, vizuālo mākslu, teātri, deju, vērtības – cieņu, pieņemšanu, neatlaidību, atbildību.

Sagatavoja Gaigalavas pamatskolas direktore Ināra Ūsīte

WhatsApp attēls 2025 11 03 plkst. 20.04.17 cb518dfb

WhatsApp attēls 2025 11 03 plkst. 19.59.57 b608edc1

20251015 141823 123

 

STEM emblema

 

Gaigalavas pamatskolas skolēni iepazīst koksnes īpašības un

tās izmantošanas iespējas

 

Gaigalavas pamatskolas skolēni 2025.gada 29.oktobrī piedalījās Eiropas Sociālā fonda Plus projekta Nr.4.2.2.1/1/25/I/001 “STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei” Asociācijas ”Latvijas koks” Biedrības (BDR)  norisēs “Kā iegūt termokoksni, un kādas ir tās īpašības?” (4.-6.klase) un “Koksnes blīvuma mērīšana un salīdzināšana dažādos koku paraugos ” (7.-9.klase)

Norise “Kā iegūt termokoksni un kādas ir tās īpašības” 4.-6.klašu skolēni eksperimentu veidā noteica  materiāla īpašības, pamatoja materiāla izmantošanu noteiktiem mērķiem, analizēja eksperimenta datus. Praktiski darbojoties, veica eksperimentu, kurā, karsējot koksni glicerīnā, ieguva termokoksni, noteica  materiāla (parastās un termokoksnes) īpašības, mitruma uzsūkšanos, cietību un trauslumu un analizēja  iegūtos datus, salīdzināja  īpašības un pamatoja  termokoksnes izmantošanas priekšrocības noteiktos apstākļos (piemēram, būvniecībā vai ārtelpās).  Paplašināja  izpratni par materiālu īpašībām un to izmantošanu. Skolēni pētīja videi draudzīgu materiālu – termokoksni, kas iegūta bezskābekļa vidē augstā temperatūrā bez kaitīgām vielām.

 Skolēni  iesaistījās diskusijā par koksnes izmantošanu un īpašību uzlabošanu. Skolēni grupās praktiski veica termokoksnes ieguvi, salīdzināja to ar parasto koksni, veica mērījumus un izdarīja secinājumus. Norise aktualizēja skolēnu pētniecisko domāšanu un izpratni par materiālu ilgtspējīgu izmantošanu, motivēja domāt par karjeras izvēli.

Norisē “Koksnes blīvuma mērīšana un salīdzināšana dažādos koku paraugos”  7.-9.klašu izglītojami diskusijā noskaidroja- kā atšķiras dažādu koku sugu koksnes blīvums,  paplašināja izpratni par jēdzienu “spiediens” un to rašanos ūdenī, izskaidroja spēka un blīvuma jēdzienu. Skolēni  grupās prognozēja un veica koksnes paraugu svēršanu, aprēķināja to tilpumu, izmantojot ūdens izspiešanas metodi, un aprēķināja blīvumu.

Norisēs iegūtās zināšanas skolēni izmantos mācoties dabaszinības, fiziku, domājot par ilgtspējīgu attīstību, izvēloties savu profesiju.

Sagatavoja Gaigalavas pamatskolas direktore Ināra Ūsīte

WhatsApp attēls 2025 10 29 plkst. 18.24.45 2ae81bf9

WhatsApp attēls 2025 10 29 plkst. 18.24.45 9deef4f4

 

STEM emblema

 

 

 

Ķiploka piedzīvojumi

Gaigalavas pamatskolas pirmsskolas izglītības grupas (5.-6.gadīgie)bērni, 1.-2.klases skolēni apmeklēja Eiropas Savienības Sociālā fonda Plus projekta Nr.4.2.2.1/1/25/ I/001 “STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei” norisi dabaszinātņu mācību  jomā –  SIA REVIMA, Zeltiņi, Dubnas viensētas,  Turku pagasts, Līvānu novads nodarbību “Kiploka piedzīvojumi’. Mūsu grupu  sagaidīja Līvānu ķiploka sētas saimniece ar saimnieku. Iepazinām Līvānu ķiploka tapšanas vēsturi,  kas ir  ķiploki. Tie ir viengadīgi un daudzgadīgi. Tie tiek audzēti kā garšaugi, gan kā ārstniecības augi. Viņiem ir raksturīga asa, pikanta garša. Turpinājumā ar ķiploku sētas saimnieci izspēlējam kustību rotaļu par ķiploku- kā sēj, kā aug,  kā zied ķiploki. Bērniem ļoti patika šī rotaļa. Varējām apskatīt ražošanas telpu, kaltēšanas ēku. Kaltēšanas telpā varēja aptaustīt, paglaudīt ķiplokus. Kļuvām par “mazajiem dārzniekiem” stādījām  ķiplokus podiņos. Degustējām Līvānu ķiploka ražotos produktus- piecu veidu ‘Asumiņus”, piecu veidu ‘’Zaļās pastas” un tieši degustācijai gatavotus našķus-ķiploku konfektes. Līvānu ķiploks ir parūpējies par īstu garšu baudījumu jau ar gataviem  komplektiem, kuros apvienotas gan saldas, gan sāļas garšas. Nodarbības noslēgumā bija pārsteigums-dāvana, katram bērnam ķiploks ko iestādīt un rūpēties par to. Paldies Līvānu ķiploks saimniekiem par uzņemšanu, par izglītojošo ķiploka piedzīvojumu nodarbību.

Gaigalavas pamatskolas 1.-2.klases skolēni piedaloties norisē “Ķiploka piedzīvojumi” saimniecībā “Līvānu ķiploks” iepazinās ar ķiploka vēsturi, tā augšanas stāstu, ar kustību spēli mācoties izprast kā ķiploks aug, kādus ēdienus no tā gatavo, mācījās atšķirt ķiploku no sīpola, kādas vērtīgas vielas un vitamīni ir ķiplokā, kurš labāk garšo- sīpols vai ķiploks. Iepazinām ķiploka daudzveidīgās garšas, produktus, ko var pagatavot.  Podiņā katrs iestādīja savu pirmo ķiploku, lai arī mūsu dārzos vienmēr augtu veselīgi ķiploki. Izdzīvojām improvizētu pasaku stāstu “ķiploka piedzīvojumi”, katrs kļuva par “ķiploku detektīvu”- izspēlējot ķiploka augšanas procesu, nostiprinot zināšanas par apgūto- kā dzīvie organismi aug, attīstās un mainās. Ķiploks – vērtīgs augs mūsu visu veselībai!

pirmsskolas izglītības skolotāja Velta Melne

skolotāja Inese Bikovska

IMG 20251017 WA0012

IMG 20251017 WA0006

 

STEM emblema

Izglītojošas nodarbības Daugavpils Bērnu un jauniešu centra “Jaunība” Inovāciju centrā  

Gaigalavas pamatskolas skolēni 2025.gada 14.oktobrī (8.-9.klase) un 15.oktobrī (1.-7.klase) Daugavpils Bērnu un jauniešu centra ”Jaunība” Inovāciju centrā apmeklēja Eiropas Savienības Sociālā fonda Plus projekta Nr.4.2.2.1/1/25/ I/001 “STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei” norises dabaszinātņu mācību  jomā–

1.-3.klašu skolēni izglītojošajā  nodarbībā “Brīnumainā ķīmija”  - ieguva zināšanas par STEM, ķīmiju, mācījās eksperimentēt. Iesaistījās diskusijā par ķīmiju, kur tā radās un kādām vajadzībām to izmanto, kādas profesijas ir saistītas ar ķīmijas nozari. Veica eksperimentus ar dažādām pārtikas un ķīmiskām vielām, atklāja vielu fiziskās un ķīmiskās īpašības (šķīst, nešķist, sajaucas, nesajaucas). Ieinteresēti sekoja līdzi eksperimentu norisei – kāpēc tā notiek? Veica eksperimentu “Balona pūšana” (CO2) gāzes radīšana,” “Liesmas dzēšana” (demonstrēja nodarbības vadītāja), “Vulkāns”- diskusija kā radās vulkāns, kā var radīt mākslīgu vulkāna izvirdumu, kas iznāk no vulkāna ārā. Veicām eksperimentu “Lavas lampa”. Prieks, ka izdevās eksperimenti, iegūta prasme, kā pareizi un droši veikt eksperimentus.

4.-6.klašu skolēni izglītojošajā  nodarbībā ”Medicīnas nodarbība” piedalījās ar mērķi izpētīt cilvēka ķermeņa elpošanas, asinsrites sistēma fizioloģiskos parametrus, novērtēt savu veselības stāvokli, iegūt zināšanas, kā darbojas paša organisma sistēmas (elpošanas, gremošanas, asinsrites un balsta un kustību). Skolēni iesaistījās diskusijā – kas ir pulss, asinsspiediens, skābekļa daudzums asinīs? Kā to mēra? Par ko liecina šie vitālie rādītāji? Veicām praktiskus uzdevumus “Izmēri pulsu”- pulsa mērīšana sev 30 sekundēs. Diskutēja kā mainīsies pulss pēc dinamiskās pauzes? Pildīja dinamiskās pauzes vingrinājumu un mērija pulsu vēlreiz, salīdzināja mērījumus. Iegūtie mērījumi parādīja, ka cilvēkam pulss mainījās atšķirīgi, to ietekmē svars, dzimums, nodarbošanās ar sportu, emocijas.

7.-9.klašu skolēni izglītojošajā  nodarbībā ”Medicīnas nodarbība” piedalījās ar mērķi izpētīt cilvēka ķermeņa elpošanas, asinsrites sistēmas fizioloģiskos parametrus, asinsspiedienu, pulsu, elpošanas biežumu un skābekļa daudzumu asinīs, kā novērtēt savu veselības stāvokli. Nodarbības laikā iesaistījās diskusijā, kas ir medicīna un kāpēc tā nepieciešama, kā ir iespējams izmērīt pulsu, asinsspiedienu un skābekļa daudzumu  asinīs, par ko liecina šie rādītāji. Noskatījās video, kā pareizi jāmēra asinsspiediens, pulss un skābekļa daudzums asinīs. Darbojoties komandās- izmērīja katra komandas biedra asinsspiedienu, pulsu un skābekļa daudzumu asinīs, miera stāvoklī un pēc fiziskās slodzes (30 sekundes skrējiens), salīdzināja rezultātus ar citiem dalībniekiem, kā mainās pulss pēc fiziskām aktivitātēm. Skolēni zina, kāds ir viņiem asinsspiediens miera stāvoklī un kā viņš mainās pēc fiziskas slodzes. Skolēni secināja- pulss, asinsspiediens un skābekļa daudzums ir svarīgi fizioloģiskie rādītāji, ko var izmērīt pats cilvēks vai ārsts, lai gūtu secinājumus par cilvēka veselību.

1.-9.klašu skolēni iepazina Inovāciju centra interaktīvās ekspozīcijas, kas ļāva dziļāk izprast fiziku, ķīmiju, bioloģiju, dabas zinības un citas zinātnes, pasaules procesus vienkāršā veidā, mācoties eksperimentēt, pētīt, sasaistīt mācību saturu ar reālo dzīvi un digitālo vidi.

Skolotāji – Inese Bikovska, Dace Vasilevska, Lilita Brence, Jekaterina Marmiļova

WhatsApp attēls 2025 10 15 plkst. 19.02.35 2c86c721

emblema.jpg

 

 

 

‘’Sarkanās mājas noslēpums’’ Daugavpils teātrī….. jautrs detektīvs visai ģimenei 

         Gaigalavas pamatskolas 1.-7.klašu skolēni Daugavpils teātrī iejutās detektīvu lomās – skatoties jautru detektīvu bērniem pēc Andras Manfeldes grāmatas “Vai mamma mājās ” motīviem. Izrādes varoņi ir brīnišķīga ģimene, kura ievākusies jaunā mājā. Ģimene notiek dažādas sadzīviskas lietas, bet, tā kā viņu ir daudz, visapkārt valda haoss un rodas dažādi pārkāpumi. Teātra apmeklējums sniedza iepazīt teātra mākslu un izbaudīt brīnišķīgu izrādi, sirsnīgu, muzikālu, dziesmu un humora pilnu stāstu ar laimīgām beigām, par mammu, kura pēkšņi pazūd. Teātra izrāde liek aizdomāties par ģimeni un tās vērtībām, mamma, tās vērtība man… Kad mamma pazūd, ģimene sanāk kopā un ķeras pie izmeklēšanas.  Meitas Anne un Aurēlija, tētis, opis, kurš mūždien kaut kur pazūd, abi blēņdari kaķi un pat izmeklētājs japānis – meklē atbildi – kur pazudusi mamma.

Skolēnu atsauksmes par teātri:

-Man patika kaķi, kas spēlējās

- Kā opis brauca ar velosipēdu.

- Ir labi, ka mūsu mammas nepazūd. Mājās ir kārtība.

-Man patika reperi.

-Opis ar humora izjūtu.

-Patika, ka mamma bija skaista, ar sarkaniem matiem.

- Meitene ūdenī ”iepeldēja “ skatītāju rindās.

- Bija super.

Kultūrizglītības programmas “Latvijas skolas soma” teātra jomā izrāde Daugavpils teātrī skolēniem deva iespēju satikties ar literārā darba varoņiem, stiprina vērtības- cieņu, pieņemšanu, neatlaidību, atbildību. Paldies!

Gaigalavas pamatskolas direktore Ināra Ūsīte

20251015 141823 123

WhatsApp attēls 2025 10 07 plkst. 08.23.45 131c47e9

Starptautiskā skolotāju diena Rēzeknes novadā

2. oktobrī Rēzeknes novada pašvaldība sveica novada pedagogus Starptautiskajā skolotāju dienā. Šogad svētku pasākums notika Strūžānu pagasta kultūras namā.

Pasākuma laikā tika godināti pedagogi, mācībspēki un atbalsta personāls, kuri ar apņēmību un sirdsdegsmi strādā Rēzeknes novada izglītības iestādēs.
Siltu svētku noskaņu radīja Andris Baltacis un Dainis Skutelis, savukārt par pacilātu gaisotni rūpējās Jānis Pampe.

40 izglītības darbinieki saņēma Rēzeknes novada pašvaldības Atzinības rakstus – par ieguldījumu bērnu un jauniešu izglītošanā, zinātkāres veicināšanu, talantu attīstīšanu un ceļā uz nākotni palīdzēšanu atrast.

STEM, sākumskolas un interešu izglītības jomā saņēma:

Gaigalavas pamatskolas matemātikas, fizikas un inženierzinību skolotāja Ļubova Komlajeva par profesionālu, mērķtiecīgu, atbildīgu un radošu pedagoģisko darbu;

Gaigalavas pamatskolas matemātikas un sākumskolas skolotāja Dace Vasilevska par profesionālu, mērķtiecīgu, atbildīgu un radošu pedagoģisko darbu.

https://rezeknesnovads.lv/sveikti-novada-pedagogi-starptautiskaja-skolotaju-diena/

741D4DC5 C614 49B6 9D8C 47207A63D26B scaled 921x654

Dažādo kurpju diena

26.septembrī visā Latvijā atzīmēja sociālo akciju “Dažādo kurpju diena”. Arī mēs, Gaigalavas pamatskolas skolēni un skolotāji, paužot atbalstu sabiedrībai un cilvēkiem ar dažādiem funkcionāliem un garīga rakstura traucējumiem, uzvilkām katrā kājā atšķirīgu kurpi. Tā parādot, ka sabiedrība un sevišķi jaunieši spēj būt labāki, draudzīgāki un saliedētāki.

skolotāja L.Brence

IMG 20250926 092735 111

WhatsApp attēls 2025 09 26 plkst. 19.29.08 c66faf53

IMG 20250926 124826 111

" Rudens krosa" sacensības

18. septembrī Gaigalavas pamatskolas skolēni piedalījās  Rēzeknes novada un Rēzeknes valstpilsētas " Rudens krosa" sacensībās.

3.vieta meiteņu komandai - Laura Taukule, Gabriela Kuzmane, Karīna Dārzniece.

2.vieta kopvērtējumā pamatskolu grupā.

Paldies mūsu skrējējiem par izturību un drosmi. Kopā mēs varam!

skolotāja J.Marmiļova

WhatsApp attēls 2025 09 18 plkst. 16.19.48 d9395213

WhatsApp attēls 2025 09 18 plkst. 16.19.48 fbcc0364

LVM Meža ekspedīcija 2025

LVM Meža ekspedīcija ir apmēram 2 km garš izglītojošs pārgājiens dabā. Arī šogad 6. un 7.klašu skolēni bija gatavi doties izzināt mežu. Ierodoties pasākuma vietā skolēnus sagaidīja smaidīgi, zinoši mežsaimnieki, kas stāstīja interesantas lietas par mežu un ar prieku atbildēja uz skolēnu uzdotajiem jautājumiem.

Pavisam mežā bija 10 pieturvietas un katrā no tām atšķirīgi uzdevumi, kas pārbaudīja skolēnu erudīciju gan matemātikā, gan inženierijā u.c. Protams, vislielākais piedzīvojums bija pēdējā pieturvietā, kur skolēniem vajadzēja kāpt pāri pašu radītajam Leonardo da Vinči tiltam. Noslēgumā bērni atpūtās pie pusdienu galda un ugunskura.

Paldies Latvijas valsts mežiem un mežsaimniekiem par izglītojošām nodarbībām dabā.

skolotāja L. Brence

IMG 20250917 113035 11

Zaļā klase 2025

Jau vairākus gadus Latvijas Finieris priecē ar savu aizraujošo un izglītojošo piedzīvojumu “Zaļā klase” Sarkaņkalnā. Arī šogad mūsu skolas 7. -8. klašu skolēni devās uzzināt ko jaunu. Kopumā varēja apmeklet 42 pieturvietas, kur skolēni mācījās, veica eksperimentus, uzzināja kā saskaitīt meža dzīvniekus, izbaudīja relaksējošu pēdu masāžu, uzspēlēja spēles, stradāja komandā, apskatīja meža tehniku, satikās ar slaveno Cūkmenu, Bērziņa kungu, raganiņu no Tērvetes, un vēl daudz ko citu...

Prieks par izdevušos saulaino dienu un gaidot tikšanos jau nākamajā gadā, sakām paldies Latvijas Finierim par redzēto un piedzīvoto!

                                                                                    skolotāja LBrence

IMG 20250904 125432 11

Apakškategorijas

   
© ALLROUNDER